søndag 23. desember 2007

Hate & Love.

Hvis du hater meg,
så elsk meg.
For hvis du elsker de som hater,
er du frelst.

Karpe Diem med sangen Hate & Love.
Jeg har ikke hørt på Karpe Diem på mange mange måneder. Ja, det er vel faktisk over et år siden sist jeg hørte på dissa gutta synge. Alle sangene dems var slettet fra pc'en min, og alle cd'ene var borte. Men plutselig i disse nattetimene var det denne teksten som ramla neddi hodet mitt. Det var ikke før etter en halvtimes grubling jeg kom på hvem som sang og hva sangen het.

-----

Grunnen til denne grublingen, og at denne sangen i det hele tatt falt ned i hodet mitt, vet jeg også. Nemlig min alltid så ulykkelige forelskelse. Hvorfor må jeg alltid forelske meg i gutter som jeg vet kan bli vanskelig, og som jeg vet nesten er umulig? Som jeg vet kan bli trøblete, og kanskje ikke fungere? For så å innse det jeg hele tiden visste, bli enda mer ulykkelig enn jeg var i utgangspunktet, og begynne å deppe og forbanne meg over gutter. Hvorfor?

Ulykkelig forelsket. Rett og slett.
At jeg aldriiii lærer.....
Hate & Love.
Bare i motsatt rekkefølge

Ingen kommentarer: