lørdag 26. april 2008

Angst

Angst er et tema som er tabu-belagt.. Det er ting man ikke snakker om. Nei, noen vet kanskje ikke hva det er engang. Men allikevel har nesten alle mennesker på jorda en eller annen form for angst, for ett eller annet.

Jeg, har med tiden fått angst for mer og mer - desverre. angst er når man blir redd for noe i en viss grad. Det kan være redd for alt mulig rart. Jeg er blant annet redd for store folkesamlinger, eller at folk skal SE meg. Som oftest går det ann å overvinne angsten sin, og da går det bra. Andre ganger klarer man det ikke, og angsten vil ta fullt og helt over hele deg. Som det er for meg nå...

Jeg har angst for å ha gym. Jeg vet ikke hvorfor det ble sånn, eller når. Det eneste jeg vet, er at jeg ikke tør å ha gym med de andre klassekameratene. Ja, det sitter så dypt at jeg ikke har hatt en eneste gymtime i år faktisk. Og det er snart mai nå. Så for å si det mildt, så sliter jeg en del.

Klassekameratene mine spør meg om hvorfor jeg ikke har gym. Jeg kommer med unnskyldninger som at jeg har glemt gymtøy, har vondt i hodet, syk etc.... Jeg sier også at jeg rett og slett hater gym, at jeg ikke "orker/gidder" å gymme.

Men sannheten er i bunn og grunn at jeg har angst. Angst for å ha gym med de andre. Men kan jeg si det ? Er det noe galt i å si det? Hva vil egentlig bli reaksjonen fra de andre, hvis jeg faktisk sier det som det er?

Ingen kommentarer: