søndag 14. september 2008

Det å bli voksen...

Jeg har brått blitt voksen. Pang sa det, og plutselig ble jeg voksen. Jeg kan allikevel ikke helt sette fingeren på når det skjedde. Men det har det.

Plutselig står jeg her, og ser på alle rundt meg som er blitt voksne. De jeg lekte med dokker sammen med, de jeg løp og lekte og lo sammen med. Vi er voksne hele gjengen, gjør bare voksenting.

De har fått seg jobber, kjærster, samboere, hunder, katter, plastikkpupper og nye - egne hus. Så er det bare meg igjen da. Hva gjør jeg? Bor hjemme, økonomisk avhengig av pappa, sitter i kassa på rema 1000, og har ikke den villeste aneste om hva jeg vil gjøre når jeg "blir stor". Men det må jeg vite nå. Jeg må bli voksen nå, og vite hva jeg skal gjøre med framtiden min.

Jeg har verdens beste hest, som jeg skal beholde for alt i verden. Men det er så mye jeg vil gjøre, som jeg ikke klarer akkurat nå - med hesten. Så jeg må finne en annen løsning - men hvordan?

Jeg skal:
- bli økonomisk selvstendig
- finne meg en annen jobb
- få meg en utdannelse som gjør at jeg kan jobbe med noe jeg liker
- få meg kjærste, flytte sammen å få baby
- skaffe meg hund/katt og stasjonsvogn med skiboks på taket

...noen som kan komme med noe tips til hvordan dette blir realitet - helst i morgen?

Ingen kommentarer: